آزمون های زبان خارجی
همه چیز در مورد خودرو

ن : khashayars

آزمون های زبان خارجی

آزمون های زبان خارجی

 

تیم استارت آپ زونکن در جهت ارائه اطلاعات به روز و کامل از آزمون های زبان که علاقمندان به اپلای، اخذ پذیرش تحصیلی در کشورهای اروپایی، امریکا یا کانادا، مهاجرت به کشورهای اروپایی و آمریکا، شرکت در آزمون دکتری و یا تدریس زبان های خارجی، نیاز به آشنایی و دسترسی کامل به صفر تا صد پروسه آمادگی آزمون، ثبت نام آزمون، مراحل برگزاری آزمون و دریافت مدرک و کارنامه نهایی را دارند، اقدام به تهیه و به روز رسانی کامل این اطلاعات در موتور جستجوی آزمون های زبان وب سایت زونکن نموده اند. از این رو، کاربران وب سایت زونکن می توانند با جستجوی آزمون زبان مورد نظر، به هر یک از اطلاعات مورد نیاز شرکت داوطلبان آزمون شامل نحوه برگزاری آزمون، بخش های مختلف آزمون، منابع آزمون، هزینه شرکت در آزمون، نحوه ثبت نام در آزمون، نحوه دریافت کارنامه یا مدرک آزمون، اعتبار آزمون مورد نظر، مراکز برگزاری آزمون، زمانبندی برگزاری آزمون و اعتبار مدرک دریافتی بعد از آزمون مورد نظرشان مطلع شوند. در ادامه به معرفی مختصری از آزمون های زبان خارجی می پردازیم که علاقمندان به شرکت و دریافت مدرک هر کدام، با مراجعه به وبسایت زونکن به تمامی اطلاعات مورد نیازشان در مورد هر یک از این آزمون های زبان دسترسی خواهند داشت.

آزمون آیلتس (IELTS)

International English Language Testing System یا همان آیلتس، سیستم بین المللی سنجش زبان انگلیسی، معروف ترین آزمون سنجش دانش انگلیسی برای ادامه تحصیلات در مقاطع بالا و مهاجرت می باشد که در دو نوع آکادمیک و عمومی، طراحی و تدوین می شود که متقاضیان با توجه به نیاز خود می توانند در هر کدام، ثبت نام کرده و در آزمون شرکت نمایند. علاقمندان به دریافت مدرک آیلتس جهت اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه های خارج از کشور برای اطلاع از زمانبندی برگزاری آزمون آیلتس در سال 2019 به وبسایت زونکن مراجعه نمایند.

آزمون تافل (TOEFL)

تافل (TOEFL) که برگرفته از Test of English as a Foreign Language به معنای آزمون انگلیسی به عنوان زبان بیگانه است، آزمونی است که میزان توانایی افراد را در زمینه برقراری ارتباط به زبان انگلیسی در سطح دانشگاه ها و موسسات آموزشی می سنجد. این آزمون توسط موسسه (ETS) در دو نوع کاغذی و اینترنتی برگزار می‌شود و در بیش از نه هزار دانشگاه و مؤسسه از بیش از یکصد و سی کشور جهان مورد پذیرش قرار می‌گیرد. علاقه مندان به شرکت در آزمون تافل، جهت اطلاع از مراکز معتبر برگزاری آزمون آزمون تافل به وبسایت زونکن مراجعه نمایند.

آزمون GRE (Graduate Record Examination)

آزمونGRE، یکی از امتحانات زبان بین المللی می باشد که نمره آن معیار سنجش زبان انگلیسی در بسیاری از دانشگاه های جهان به هنگام ارزیابی مدارک پذیرش دانشجویان اپلای کرده، می‌باشد. نمره این آزمون جز مدارک الزامی برای ادامه تحصیل در مقاطع فوق لیسانس (Master) و دکترا (Phd) در تمامی دانشگاه های آمریکا بوده و کسب نمره خوب در این آزمون زبان بین المللی می‌تواند به عنوان نقطه تمایز و نکته مثبت شما از دیگر شرکت کنندگان و اپلای کنندگان باشد.

آزمون GMAT (Graduate Management Admission Test)

GMAT امروزه یکی از ابزارهای مهم سنجش توانایی متقاضیان دوره های MBA می باشد. ارائه مدرک GMAT در بسیاری از دانشگاه های معتبر برگزارکننده دوره MBA و دکترای امور مالی، حسابداری و اقتصاد الزامی است. این آزمون مهارت های لازم برای دانشجویان فعال در  حوزه مدیریت امور مالی، اقتصادی و اجرایی را بررسی می کند. از این رو، حداقل نمره قابل قبول را مراکز آموزشی و دانشگاه ها بر اساس برنامه های آموزشی خود تعیین می کنند. مراکز معتبرتر نمره 600 تا 700 را پذیرش می کنند. این آزمون در برخی مراکز به صورت کامپیوتری و از طریق اینترنت و در تعداد بسیار محدودی از مراکز به صورت کاغذی انجام می شود.

آزمون KET (Key English Test)

آزمون KET میزان توانایی زبان آموزان را در بکارگیری انگلیسی روزمره در سطح پیش از متوسط می سنجد. این آزمون معیار پذیرفته شده ای برای سنجش قابلیت های پایه ای زبان عمومی است. دریافت نمره قبولی در آزمون KET به این معناست که زبان آموز می تواند در موقعیت های آشنا و روزمره از قبیل محیط کار و تحصیل خود، خرید، درک مفهوم کلی بروشورهای مسافرتی و غیره از زبان انگلیسی استفاده نماید.

آزمون PET ((Preliminary English Test

آزمون PET، یکی از آزمون های رایج دانشگاه کمبریج بوده و نشان دهنده‌ تسلط شرکت کننده بر اصول ابتدایی زبان انگلیسی و مهارت او در استفاده از این اصول در زندگی روزمره است. این آزمون بین المللی مرحله ای منطقی بین دو آزمون دیگر کمبریج به نام های KET و FCE در نظر گرفته می شود.

آزمون FCE (First Certificate in English)

آزمون FCE اولین مدرک زبان انگلیسی می باشد. در جدول CEFR (مرجع مشترک اروپا) آزمون FCE پس از آزمون PET و قبل از آزمون CAE قرار گرفته است. این آزمون، دانش زبانی زبان آموزان را  در سطح فرا میانی (upper intermediate) مورد ارزیابی قرار می دهد.

آزمون CAE (Certificate in Advanced English)

آزمون زبان انگلیسی سطح پیشرفته دانشگاه کمبریج یا به عبارتی CAE، آزمونی بین المللی، طراحی شده توسط بخش آزمایش و ارزیابی زبانی دانشگاه کمبریج که برای سطح پیشرفته طراحی شده است. مدرک این آزمون به طور معمول قابل ارائه به دانشگاه، محل کار و یا سازمان مهاجرت است. در ابتدا دانشگاه کمبریج تنها آزمون FCE و CPE را ارائه می کرد اما با درخواست های مکرر مراکز آموزش زبان مبنی بر این که فاصله زبانی این دو آزمون بسیار زیاد است آزمون CAE در برنامه آزمون های این دانشگاه قرار گرفت.

آزمون CPE (Certificate of Proficiency in English)

بالاترین مدرک زبان انگلیسى است که از سوى دانشگاه کمبریج انگلستان اعطا می گردد. قبولى در این آزمون به معناى دارا بودن سطح C2 با مقیاس مرجع مشترک اروپا (CEFR) می باشد و متقاضیانى که موفق به کسب این مدرک شوند، سطح زبانى لازم براى تحصیل یا اشتغال در مقاطع و مدارج عالى را دارا می باشند.

گواهینامه CELTA (Certificate in English Language Teaching to Adults)

گواهینامه CELTA معتبرترین مدرک برای داوطلبینی است که می خواهند زبان انگلیسی را به عنوان زبان دوم تدریس می کنند. مدرسانی که قصد تدریس زبان انگلیسی در کشورهای دیگر را دارند حتما باید این مدرک را داشته باشند. گواهینامه CELTA در سال ۱۹۸۸ و توسط دانشگاه کمبریج ارائه شده است و اکنون سالانه ۳۰۰ مرکز آموزشی مجاز در ۷۰ کشور دنیا به برگزاری این دوره آموزشی می پردازند که در مجموع هر سال ۱۲۰۰ دوره CELTA در سراسر دنیا برگزار می شود. همانطور که می دانید، برای اثبات سطح مهارت فرد در هر زمینه‌ ای، یک سری آزمون، دوره های آموزشی و گواهینامه یا همان مدرک وجود دارد.

آزمون TKT (Teaching Knowledge Test)

مدرسین زبان انگلیسی، جهت تدریس به نوجوانان و بزرگسالان در سطوح متوسط و تا حدودی هم پیشرفته، مدرک TKT را می توانند به عنوان مدرکی معتبر به عنوان مجوز و نمایش دهنده قابلیت خود برای این کار را برگزینند. TKT، مدرک دانشگاه کمبریج برای مدرسینی می باشد که نیاز به اعتماد به نفس بیشتری دارند و می خواهند تدریس زبان انگلیسی را به عنوان یک حرفه و شغل انتخاب نماینند. آزمون TKT در ایران برای آن دسته از مدرسینی که در ابتدای راه آموزش هستند بسیار مناسب می باشد. البته باید دانست که آزمون TKT در ایران و جهان نشان دهنده دوره پیشرفته تربیت مدرس نیست و برای نشان دادن این میزان از تسلط، مدارک و آزمون های زبان دیگری همچون CELTA و TESOL استفاده می شوند.

آزمون MSRT (Ministry of Science, Research and Technology)

آزمون MSRT در واقع همان MCHE است که توسط اداره بورس و امور دانشجویان خارج وزارت علوم نام آن تغییر پیدا کرده است. اما تفاوتی در آزمون ایجاد نشده است و کلیه سرفصل ها مانند قبل در قالب چهار مهارت شنیداری، درک مطلب، لغت و ساختار مورد آزمایش قرار می گیرد. مدرک این آزمون تنها در داخل کشور اعتبار دارد. یکی از آزمون هایی که متقاضیان تحصیل در خارج از کشور می بایست در آن شرکت کنند، آزمون ام اس آر تی است. این آزمون توسط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری کشورمان هر ساله برگزار می شود و آزمونی برای تعیین سطح زبان انگلیسی دانشجویان دکترا است. بعضی آن را آزمون تافل کوچک نیز می دانند. لذا دانشجویان برای آمادگی در این آزمون، منابع آزمون تافل را می‌خوانند. این آزمون ویژه دانشجویان دکتری و همچنین ویژه دانشجویان پسر مقطع لیسانس بوده که جهت خروج از کشور و برای ادامه تحصیل می‌بایست نمره مورد نظر را از آزمون دریافت نمایند. مدرک این آزمون مورد تأیید وزارت علوم است و آزمون آن تقریباً هر ماه به صورت منظم برگزار می‌گردد. کلیه دانشگاه های مورد تأیید وزارت علوم و همچنین دانشگاه آزاد اسلامی، این مدرک را حین مصاحبه دکتری معتبر می‌دانند.

آزمون تولیمو (TOLIMO)

تولیمو يا TOLIMO، مخفف The Test of Language by the Iranian Measurement Organization مي باشد که توسط سازمان سنجش آموزش کشور طراحي و اجرا مي شود که در واقع آزموني استاندارد براي تعيين سطح دانش زبان انگليسي مي باشد. این آزمون برای داوطلبان دکترای داخل کشور (دانشگاه‌های آزاد و سراسری) معتبر است. حداقل و حداکثر سن برای شرکت در آزمون وجود ندارد و صرفاً افرادی که حداقل مدرک دیپلم داشته باشند می‌توانند در آزمون شرکت کنند. در آزمون TOLIMO می‌توانید در چندین آزمون و در تاریخ های نزدیک به هم شرکت کنید و محدودیتی در این امر وجود ندارد.

آزمون DELE (Diplomas de Español como Lengua Extranjera)

امتحان DELE یا به عبارتی دیپلم زبان اسپانیایی به عنوان زبان خارجی، مدرک رسمی زبان اسپانیایی می باشد. آزمون DELE معتبرترین آزمون بین‌المللی برای سنجش مهارت و تسلط بر زبان اسپانیایی است که دیپلم آن توسط موسسه سروانس و از جانب وزارت آموزش، فرهنگ و ورزش اسپانیا اعطا می‌گردد.

آزمون DELF (Diplôme d'études en langue française)

مدرک آزمون فرانسوی DELF، مدارک رسمی زبان فرانسوی هستند که توسط مرکز مطالعات زبان فرانسه (CIEP) که تحت نظارت وزارت آموزش فرانسه است، به داوطلبان آزمون اهدا می شود. مدرکی که بعد از آزمون فرانسوی DELF به شرکت کننده اهدا می شود، نشان‌ دهنده توانایی ‌های شخص در کاربرد مهارت های چهارگانه به زبان فرانسه می باشد. ارائه یکی از این دو مدرک برای ورود به دانشگاه هاي فرانسه يا هر دانشگاه ديگري که زبان آموزشی آن فرانسوی است الزامی می باشد. در واقع مدرک آزمون DELF دیپلم مقدماتی زبان فرانسوی می باشد. این آزمون ها دارای 6 نوع مختلف هستند که هر کدام برای هر داوطلب با یک سطح آگاهی مناسب است.

آزمون DALF (Diplôme approfondi de langue française)

این نوع مدرک بالاترین سطح دیپلم است و فقط برای سطوح پیشرفته زبان فرانسوی است. از مزایای این آزمون نسبت به آزمون TEF این است که اعتبار مدرک DELF دائمی است ولی اعتبار مدرک TEF دو سال است. آزمون DALF دربردارنده دو سنجش است که تعیین کننده دو سطح زبانی C1 و C2، بر اساس سطوح زبانی تعریف شده توسط CECRL می باشند. در واقع مدرک آزمون DALF دیپلم پیشرفته زبان فرانسوی می باشد. امروزه این آزمون در 165 کشور دنیا و در 965 مرکز مجاز برگزاری آزمون های DELF و DALF برگزار می شود.

آزمون TCF (Test de connaissance du français)

آزمون های TCF عبارتند از آزمون های سنجش سطح زبان فرانسوی عمومی مورد قبول وزارت آموزش عالی فرانسه برای تحصیل در تمام کشور های جهان به زبان فرانسوی. این آزمون ها شامل مواد امتحانی اجباری و اختیاری است. آزمون TCF-DAP که مشخصا برای ورود به سال اول دانشگاه طراحی شده، شامل همان مواد امتحانی اجباری TCF است به همراه تفسیر متن. آزمون TCF در 629 مرکز معتبر در 129 کشور برگزار می شود که دارای انواع محتلفی می باشد.

آزمون TEF (Test d'évaluation de français)

آزمون ارزشيابي زبان فرانسه يكي از شناخته شده ترين آزمون هاي بين‌المللي زبان فرانسه براي خارجيان جهت ورود به دانشگاه هاي كشور فرانسه و ديگر كشورهاي فرانسوي زبان، مهاجرت به كانادا، اخذ ملیت فرانسوی و سنجش زبان فرانسه در محل کار می باشد. علاقمندان به ادامه تحصيل در كشورهاي فرانسوي زبان، چنانچه در اين آزمون رتبه مطلوب دانشگاه مورد نظرشان را در زبان فرانسه كسب نمايند، از شركت در كلاس‌هاي زبان فرانسه، پيش از ادامه تحصيل، در آن دانشگاه فرانسوي زبان، معاف خواهند شد و مي‌توانند مستقيماً در رشته مورد نظرشان در آن دانشگاه به تحصيل خود ادامه دهند.

آزمون EPT (English Proficiency Test)

آزمون EPT توسط دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می شود و تمامی دانشجویان دکتری باید تا قبل از شرکت در امتحان جامع، نمره آزمون ای پی تی یا دیگر آزمون ها را به دانشگاه ارائه نمایند. تاریخچه آزمون EPT به سال 86 باز میگردد. از سال 1386 تا 1392 حدود 20 آزمون ای پی تی برگزار شد. از سال 92 تا کنون تقریبا هر ماه یک آزمون ای پی تی (EPT) در ایران توسط دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می شود. در سال های قبل شرکت در این آزمون صرفا برای دانشجویان مقطع دکتری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات الزامی بود اما اخیرا برای تمامی دانشجویان در این مقطع در تمامی دانشگاه های آزاد، اجباری است. شرکت در این آزمون محدودیتی ندارد و هر فرد می تواند تا زمان رسیدن به نمره مناسب در این آزمون شرکت نماید. مدت اعتبار مدرک آزمون EPT، دو سال می باشد.

آزمون TOMER (Türkçe Öğretim Merkezi)

آزمون TÖMER برای سنجش سطح دانش زبان ترکی استانبولی داوطلبان ساخته شده است. این آزمون در سال ۱۹۸۴ برای اولین بار برگزار شد و از آزمون ها و انجمن های بین المللی آموزش زبان همچونBritish Council ،Alliance Francaisse الهام گرفته شده است. موسسه Tomer در سراسر کشور ترکیه بیش از ۱۱ شعبه دارد و حدود 60 هزار زبان آموز در یک سال آکادمیک در این موسسه آموزش داده می شوند. آزمون تومر در ایران نیز برگزار می شود. این آزمون برای کسانی که قصد تحصیل در ترکیه را دارند لازم است و اکثر زبان آموزان و دانشگاه ها از دانشجویان در خواست مدرک TÖMER را خواهند داشت. مانند آزمون TOEFL که توسط ETS برگزار می شود، آزمون TOMER نیز توسط UTS که مخفف Uzaktan Türkce Sinavi به معنای آزمون زبان ترکی از راه دور می باشد، برگزار می شود و معتبرترین مرجع این آزمون نیز مستقیما دانشگاه آنکارا می باشد و تمامی امور مربوط به برگزاری آزمون، ثبت نام، ارائه مدرک ونتایج توسط همین مرکز انجام می شود. این مرکز برای همین امر به کشورهای مختلف جهان و در شهرهای مختلف دنیا نمایندگی داده است تا این آزمون و امور مربوط به آن در همه جا قابل برگزاری به صورت حضوری باشد. البته متقاضیان باید در نظر داشته باشند تا در یک جای معتبر اقدام به ثبت نام جهت دریافت مدرک این آزمون نمایند.

گواهینامه TTC (Teacher Training Course)

به دوره های تربیت مدرس برای تدریس دوره های متفاوت زبان انگلیسی اطلاق می‌گردد. به طور کلی  کلاس های TTC شامل آموزش موارد زیر می‌شود: تاریخچه مختصری از روش های تدریس از گذشته تاکنون، روش های مدرن تدریس در دنیا، روش های برنامه ریزی درسی (lesson plan)، نحوه برقراری ارتباط سازنده و ایجاد انگیزه در زبان آموز، روش های تدریس مهارت های چهارگانه (Reading, Listening, Writing, Speaking)، تدریس در کلاس های گروهی و خصوصی.

آزمون PTE (Pearson Test of English)

آزمون زبان انگلیسی است که متقاضیان پذیرش تحصیلی و مهاجرت به بعضی از کشورها مثل استرالیا می توانند نمره آن را به عنوان مدرکی که نشان دهنده وضعیت مهارت زبان آنها می باشد، به دانشگاه ها، موسسات و سازمان های دولتی و مهاجرتی ارائه نمایند. این آزمون را سازمان PEARSON که صاحب انتشارات Longman می باشد برگزار کرده است. این آزمون همانند تافل با استفاده از کامپیوترو اینترنت انجام می شود و چهار مهارت اصلی زبان از جملهSpeaking, Reading, Listening و Writing ارزیابی شده و نمره آن از ۱٠ تا ۹۰ محاسبه می شود. متقاضیان اپلای بهتر است برای موفقیت در اپلای نمره ای بالاتر از 66 را کسب نمایند. این آزمون مشابه IELTS در دو نوع General  و Academic برگزار می شود و به طور مشابه نیز جهت پذیرش تحصیلی معمولاً تنها نوع Academic آن مورد قبول دانشگاه ها و موسسات علمی و مهاجرتی می باشد.

بانک جامع اطلاعات آموزشی زونکن

این متن صرفا یک رپورتاژ آگهی می باشد و ما مسئولیتی در قبال محتوای آن نداریم و مسئولیت متوجه سایتی است که لینک آن در داخل متن رپورتاژ آگهی قرار گرفته است



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:









تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان همه چیز در مورد خودرو و آدرس allaboutcarmarket.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.